Thursday 13 June 2013

Berblog menggunakan ipad ...

Salam,

Ipad??Laptop??Computer...Mana satu jadi pilihan hati anda?

Bagi saya, saya suka ipad saya ni...Banyak jasanya..Dah macam-macam kami lalui bersama...(Macam kisah cinta pulak dah..hehe)

(Macam ni la rupa ipad saya sekarang, ada keyboard, senang nak menaip berbanding dengan touch keyboard ipad ni)

Hampir semua entry-entry saya dipost dengan menggunakan ipad 3 saya. Ada kelebihan dan kelemahan dia juga sebenarnya.. Kalau post pakai laptop, macam-macam kita boleh buat, contohnya  nak resize image, font, html sikit senang je nak buat pakai laptop atau computer.. Tapi kalau pakai ipad, Boleh bold tulisan dan upload image saja....

Bukan salah ipad sebenarnya, tapi salah apps blogger dari google ni.. HUH!  Google melimitkan function untuk blogger ni.. Dia macam taknak bagi kita guna ipad, tablet, smart phone atau gadget selain daripada laptop je untuk berblog...huhuhu

Ada juga keseronokan menggunakan ipad ni sebenarnya, salah satunya battery lagi tahan berbanding dengan laptop.

Mengikut kajian saya buat sorang-sorang, battery laptop maximum boleh tahan dalam tempoh 6jam sahaja kalau full guna la, Ipad pula boleh bertahan 10jam (Hampir satu hari juga tu...)
Soo nampak tak kelebihan ipad??? hehe

Ipad boleh touch screen...Laptop tak boleh...hmm, memang ada laptop yang boleh touch screen dia, tapi harga dia pon memang sangat BOLEH dilihat jela.. RM3k tak lari beb... Baik beli Razor Blade je teros..Baru RM8999.00 hahahaha...(BARU Ko cakap...)

Ipad lebih ringan dari laptop...obviously tu semua orang tahu la kn..

Tapi kalau untuk high performance, saya cadangkan pakai laptop jela, bia berat sikit, janji performance gila-gila, yela kita kan nak main DOTA je 24jam dimana-mana sahaja kita berada..hahaha

Overall, saya sukakan ipad saya, kalau nak tuka ke laptop pun, maybe saya akan kumpul duit untuk beli RAZOR BLADE 14inch TERBARU tu...RM8999.00 harganya(Macam beli kancil CASH)...Tapi memang puas hati la kalau dapat..Nanti kalau ada masa saya akan story sikit pasal RAZOR BLADE dekat anda semua k.. :)

To be continue... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...