Friday 7 June 2013

Salah Sangka ...

Salam,

Hari ni admin nak pos cerita pasal salah sangka..
Kenapa orang kita selalu bersalah sangka pada orang lain??Agak-agak korang kenapa?


Perangai ni dah berlaku dari zaman firaun lagi sebenarnya, lalu ia merebak sehinggalah ke zaman ni..

Sketsa wak senyum:

Ali: Wey mad, semalam aku keluar dengan awek aku..Pukul 9pagi baru balik bro.. (Muka bangga)

Samad: Owh..yeke.. (Dalam kepala dah fikir macam-macam dah tu)..
            erm, ko buat apa je sampai balik lewat-lewat malam ni??

Ali: Ade r..Baek punya... hehe

Samad: ish..ish..ish...Ko ni tak baik buat benda bukan-bukan ni, kita ni orang islam..BERTAUBAT la ko ALI!!.

Ali: EH?? ko ni pehal plak ni?? Aku dengan awek aku pergi "Qiamullail" la dekat Masjid Shah Alam..Ada Ustaz dari Africa datang.. Aku siap bawak family awek aku sekali join.. Alhamdulillah banyak manfaat aku dapat..

Samad: Ermm.ermm..ermmm.. Owhh.. Sorry..sorry.. Aku ingat apa tadi...

Ali: Tu lah, lain kali jangan cepat nak salah sangka dekat orang.. Minggu depan ada lagi, ko nak join sekali??

Samad: Hmmm (muka nak mengelat)... Start esok malam sampai minggu depan aku sibuk sikit.. K la, ada kerja nak buat.. BYE!


Haa, nampak tak? kan dah malu.. Soo nasihat admin.. Jangan la kita bersalah sangka dengan orang lain.. Periksa dulu sebelum buat andaian...

To be continue... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...