Thursday 20 June 2013

Usha mengusha

Salam,
  
Tadi aku baru lepas potong rambut di MICO saloon kat seksyen 8 Bangi. Tengah menunggu giliran untuk memotong rambut sambil membaca blog, tiba-tiba aku merasa sesuatu yang anih berlaku.
Rasa macam ada satu pandangan yang memandang ke arahku.Aku mula merasa resah dan gelisah.Hatiku berdetup detup tidak henti.Fikiranku mula bercelaru. Lalu aku mula untuk memandang ke arah pandangan itu.Apa yang aku dapat lihat hanyalah seorang pemotong rambut sedang memotong rambut seseorang, jadi aku sambung membaca blogku.
Sedang aku membaca blogku, aku merasa perasaan yang sama datang kembali.Dengan hati yang tabah aku memandang kembali ke arah itu.Kini aku dapat melihat apa yang memandang ke arahku ini..Benda yang memandang ke arahku ini adalah diriku sendiri didalam CERMIN dihadapanku itu.
Aku mula tertanya-tanya kenapa aku merasa seolah-olah ada sesuatu yang pelik memandang ke arahku, rupanya setelah aku tenung lama-lama ke arah cermin itu aku telah mendapat jawapannya.Rupa-rupanya cermin itu bergoyang-goyang sebab mungkin paku pada cermin itu sudah longgar.
Cerita yang aku nak sampaikan hari ini adalah, jangan selalu berfikiran negative.. Cermin je kot, dah pikir macam-macam dah..hahaha
To be continue... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...